آتش سوزی مجدد در مکه / ۱۵۰۰ نفر هتل ۱۵ طبقه را تخلیه کردند

آتش گرفتن مجدد یک هتل در مکه مکرمه باعث شد ۱۵۰۰ نفر محل سکونت خود را از بیم جانشان ترک کنند.
 
خبرگزاری فارس: آتش سوزی مجدد در مکه / ۱۵۰۰ نفر هتل ۱۵ طبقه را تخلیه کردند

«خبرگزاری فرانسه» در خبری اعلام کرد، وقوع آتش سوزی در روز دوشنبه (امروز ) در هتلی 15 طبقه واقع در شهر مکه موجب شد 1500 نفر از ساکنین این هتل مکان  حادثه دیده را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع مدنی عربستان سعودی با اعلام این خبر افزود که در این حادثه 4 تبعه یمنی دچار جراحت مختصر شدند. در تحقیفات مقدماتی دلیل این واقعه اتصال سیم برق در یکی از اتاق‌های این هتل 15 طبقه اعلام شده است.

ساکنین این هتل از جمله زائران خانه خدا برای انجام فرایض عبادی حج بودند که از سه شنبه هفته جاری به طور سمی آغاز شده است.

پنجشنبه گذشته نیز با وقوع آتش سوزی در مکان اسکان زائران آسیایی  هتلی در مکه هزار نفر مکان مذکور را ترک کردند. در این حادثه نیز 2 زائر اندونزیایی مجروح شدند.

آمریکا، تروریست‌های جدید آموزش‌دیده را وارد سوریه کرد

تروریست های سوری. آمریکا، تروریست‌های جدید آموزش‌دیده را وارد سوریه کرد


هفته گذشته ژنرال لوید اوستن، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، گفت که از میان ۵۴ نیرویی که آمریکا تا آن هنگام آموزش داده و به سوریه اعزام کرده بود، تنها "چهار یا پنچ تن" همچنان در نبردها مشارکت می‌کنند.

آمریکا که در پرورش و حمایت از تروریست‌ها در جهان شهره است این بار 75 نفر از شورشیان سوریه را وارد میدان سوریه کرده است.

دولت ایالات متحده آمریکا چند ماهی است که برای اهداف خاص خود در سوریه و عراق، با هزینه 300 میلیون دلاری حدود چهارصد نفر را تحت آموزش خود قرار داده است اما به اعتراف خود آمریکایی‌ها بیشتر این افراد جذب گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره شده اند.

هفته گذشته ژنرال لوید اوستن، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، گفت که از میان ۵۴ نیرویی که آمریکا تا آن هنگام آموزش داده و به سوریه اعزام کرده بود، تنها "چهار یا پنچ تن" همچنان در نبردها مشارکت می‌کنند.

اکنون از آن تعداد، 75نفر به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شده‌اند. دولت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود برای سرنگون کردن دولت بشار اسد با همکاری عربستان، قطر، اردن و ترکیه این نیروها را آموزش می‌دهد.

ادامه نوشته

نگرانی از حضور نظامی روسیه در سوریه نتانیاهو را به مسکو کشاند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از اعزام نیروهای روسی به سوریه عازم مسکو شده تا از روسیه تضمین‌هایی را درباره عملکردش در این کشور جنگ‌زده به دست آورد.
 
خبرگزاری فارس: نگرانی از حضور نظامی روسیه در سوریه نتانیاهو را به مسکو کشاند
 

«بنیامین نتانیاهو» امروز (دوشنبه) عازم مسکو شده تا از «ولادیمیر پوتین» درباره اعزام نیروهای روسی به سوریه تضمین دریافت کند و همچنین نگرانی‌های اسرائیل درباره خطر سلاح‌هایی که به دست شورشیان در مرزهای اراضی اشغالی می‌افتد، را بیان کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، با توجه به حضور جنگنده‌های روسی در سوریه، رژیم صهیونیستی نگران تیراندازی تصادفی نیروهای روسی است،‌ به ویژه به خاطر اینکه اسرائیل علیه شورشیان در جنوب سوریه و همین طور علیه اعضا حزب‌الله به اتهام ارسال سلاح، حملات هوایی انجام داده است.

مشاور سابق نتانیاهو که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفته، نخست وزیر اسرائیل می‌خواهد برای جلوگیری از چنین درگیری‌هایی، با پوتین، «قوانین زمینی» تعیین کنند. 

وی افزود:‌« اگر اسرائیل و روسیه با محدود کردن خود به مناطق عملیاتی تعریف‌شده در سوریه موافقت کنند، یا حتی با این موضوع که آنها روزها جنگنده‌های خود را به پرواز در آورند و ما شب‌ها، این درگیری‌ها کاهش می‌یابد».

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین نگران این موضوع است که جنگنده‌های اسرائیلی با سیستم‌های ضدهوایی روسی یا حتی جت‌های در حال پرواز روسیه روبرو شوند.

منابع نزدیک به نتانیاهو گفتند، اطلاعات اسرائیل درباره انتقال سلاح به حزب‌الله را در اختیار روس‌ها قرار می‌دهند.

مشاور سابق نتانیاهو گفت: «آنچه مهم است تعهد پوتین درباره این موضوع است که حزب‌الله را به سلاح مجهز نسازد زیرا این امر به اسرائیل کمک می‌کند تا فاصله ایمن خود با روس‌ها را حفظ کند. مشخص است که پوتین به دنبال جنگ با اسرائیل نیست».

بر اساس این گزارش، پوتین با استناد به قانون بین‌المللی، متعهد به حمایت نظامی از بشار اسد رئیس جمهور سوریه شده است. روسیه نیروهای خود را در پایگاه دریایی خود در ساحل سوریه متمرکز کرده است. 

کرملین اعلام کرده، پوتین و نتانیاهو در طول دیدار با یکدیگر در مسکو، مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه و مسائل بین‌المللی را مورد بحث قرار خواهند داد.

اردوغان در پشت پرده بحران پناهندگان سوری برای ساقط کردن بشار اسد از قدرت

منابع اسرائیلی می‌گویند که دولت ترکیه در پشت پرده بحران آوارگان سوری قرار دارد تا از این طریق کشورهای ناتو را وادار کند، رئیس‌جمهور سوریه را سرنگون کنند.

خبرگزاری فارس: اردوغان در پشت پرده بحران پناهندگان سوری برای ساقط کردن بشار اسد از قدرت
 تابحال رژیم صهیونیستی هیچ اظهارنظر آشکاری درباره پشت پرده موج پناهندگان خاورمیانه که هم‌اکنون به سوی اروپا روانه شده‌اند، مطرح نکرده است.

با اینحال، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیوینستی با افتخار می‌گوید که هیچ مهاجر غیرقانونی موفق نشده است که از طریق مصر وارد سرزمین اشغالی شود.

پایگاه المانیتور با اشاره به این مسئله نوشت، منابع سیاسی ارشد رژیم صهیونیستی، موج کنونی پناهندگان را بعنوان «سیاست شکست‌خورده باراک اوباما در خاورمیانه» می‌دانند.

یکی از منابع ارشد اسرائیل که خواست نامش فاش نشود، در اینباره گفته است: «اگر اوباما اسد را بمباران می‌کرد، تمامی این رخدادها به وقوع نمی‌پیوست».

طبق این گزارش، منابع رژیم صهیونیستی می‌گویند که فردی که عمیقاً مسوول انتقال این مشکل مهاجران از خاورمیانه به قلب اروپا است، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر سابق و رئیس‌جمهور کنونی ترکیه است.

پایگاه «المانیتور» گزارش کرد که ترکیه اولین کشوری بود که چهار سال پیش با آغاز ناآرامی‌های سوریه، با اشتیاق آوارگان سوری را پذیرفت. اردوغان از اسد بعنوان یک همپیمان استراتژیک خود روی برگرداند و به دشمن شماره یک او تبدیل شد و آوارگان سوری بیشتری را پذیرفت زیرا معتقد بود که می‌تواند ناتو را متقاعد کند تا با همت بیشتری علیه دولت مرکزی سوریه عملیات انجام دهد.

این گزارش ادامه می دهد، وقتی اردوغان پی برد که رهبران آمریکا و کشورهای غربی خواسته‌های او علیه دولت سوریه را انجام نمی‌دهند، دست به دامان چیزی شد که به داعش تبدیل شد. اغلب رسانه‌های ترکیه اطلاعاتی را درباره چگونگی حمایت سازمان اطلاعات ترکیه از داعش را فاش کردند.

ادامه نوشته

دفاع ابن تیمیه از ابن ملجم!

ابن تیمیه دفاع ابن تیمیه از ابن ملجم!


حضرت امير(عليه السلام) مى فرمايد : پيامبر راستگو و راستين به من خبر داد كه مرا شقى ترين انسانهاى اين امت به شهادت خواهد رساند .

ابن تيميه ، نه تنها با اميرالمؤمنين عليه السلام علناً دشمني مي‌روزد كه حتي از قاتل آن حضرت دفاع سرسختانه‌اي مي‌كند .

وي در منهاج السنة مي‌نويسد :

والذي قتل عليّاً كان يصلّي ويصوم ويقرأ القرآن ، وقتله معتقداً أنّ اللّه ورسوله يحبّ قتل عليّ، وفعل ذلك محبّة للّه ورسوله في زعمه، وإن كان في ذلك ضالاًّ مبتدعاً .

منهاج السنة ، ج 1 ،‌ ص153.

آن كسى كه على را كشت ، اهل نماز و روزه بود و قرآن مى خواند و معتقد بود كه كشتن على مورد رضايت خدا و پبامبر است و اين كار را به خاطر به دست آوردن محبت خدا و پيامبر انجام داد ، اگر چه در اين عقيده دچار گمراهى شده بود .

و نيز مى گويد :

على بن ابى طالب  را يكى از خوارج به نام عبد الرحمن بن ملجم در حالى كه از عابدترين انسان ها و داراى مقام علمى بود به قتل رساند :

قتله واحد منهم وهو عبدالرحمن بن ملجم المرادي مع كونه كان من أعبد الناس وأهل العلم .

منهاج السنّة ، ج 5 ،‌ ص47 .

ملاحظه مى كنيد كه ابن تيميّه ، ابن ملجم را چگونه مدح مى كند با اين كه پيامبر گرامى (صلى الله عليه وآله وسلم) ، او را از شقى ترين انسان ها و در رديف پى كننده ناقه ثمود شمرده است .



قال علي(عليه السلام) : « أخبرني الصادق المصدّق أنّي لا أموت حتى أضرب على هذه ، وأشار إلى مقدّم رأسه الأيسر فتخضب هذه منها بدم، وأخذ بلحيته وقال لي: يقتلك أشقى هذه الأمّة كما عقر ناقة اللّه أشقى بني فلان من ثمود» .

مسند أبي يعلى ، ج 1 ، ص431 و المعجم الكبير ، الطبراني ،‌ ج 8 ، ص38 و  كنز العمّال ، المتقي الهندي ، ج 13 ، ص192  و  تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 42 ، ص543 .

پيغمبر راستگو و راست گفتار به من اطلاع داد كه از دنيا نمى ‏روم مگر اين كه ضربتى بر فرق سرم وارد مى‏آيد و محاسنم را از خون سرم رنگين مى‏ كند و در اين هنگام بود كه محاسن شريفش را به دست گرفت . پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود: يا على! شقى‏ترين شخص اين امت ، تو را از پاى درمى ‏آورد ، چنانكه شقى ‏ترين بنى فلان‏ از مردم ثمود ، شتر حضرت صالح عليه السّلام را پى كرد .

حضرت امير(عليه السلام) مى فرمايد : پيامبر راستگو و راستين به من خبر داد كه مرا شقى ترين انسانهاى اين امت به شهادت خواهد رساند .

هيثمى رواياتى به اين مضمون نقل كرده و سپس مى نويسد :

رواه الطبراني وأبو يعلى وفيه رشدين بن سعد وقد وثّق ، وبقيّة رجاله ثقات.


سپس روايت ديگرى به همين مضمون نقل مى كند و مى گويد:

رواه أحمد والطبراني والبزّار باختصار، ورجال الجميع موثّقون .

مجمع الزوائد ، ج 9 ،‌ ص136.

احمد و طبرانى و بزّرا آنرا مختصر نقل كرده اند ، و همه راويان اين حديث ثقه هستند .

چرا زیدی‌ها به رهبر ایران لقب امام دادند/ ماجرای حمایت عربستان از زیدی ها چیست

یکی از موضوعات مهم در منطقه خاورمیانه، موضوع یمن و تحولات مربوط به آن و جنگ هایی است که در این رابطه شکل گرفته است. یکی از جریانات مهم در این کشور، زیدیه یمن یا همان حزب انصارالله است که پس از انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی در ایران، جان تازه‌ای به خود گرفت و امروز قدرت را در یمن به دست گرفته است. خبرنگار بین‌الملل مشرق با نگاهی اجمالی به موضوع زیدیه یمن در بطن تاریخ و تحولات آن تا کنون، با دکتر "سید اصغر قریشی" سفیر اسبق ایران در یمن گفتگو کرده است. متن مصاحبه مشرق با آقای قریشی به شرح زیر است.

دلیل نامگذاری کودکان به نام یحیی در ایران/پیشبینی عاقبت قیام زیدیه توسط ائمه/ماجرای حمله مصر به یمن و حمایت عربستان از آنها/ چرا زیدی ها به رهبر ایران لقب امام دادند/عربستان از چه زمانی نگران شرایط یمن شد/ شعار مرگ بر آمریکا در یمن از کجا شکل گرفت
مزار "زید بن علی بن الحسین" (ع) مورد احترام
شیعیان زیدی و شیعیان اثناعشری است

*** تفکر زیدی در کدام دوره اسلامی شکل گرفت و قیام شکل گرفته چه عقاید و اهدافی را دنبال می کرد و چه کسانی رهبری این قیام را برعهده داشتند؟

زیدیه همانطور که از اسمش پیدا است، منصوب به "زید بن علی بن الحسین" فرزند "امام سجاد" (ع) است که در ربع اول قرن دوم هجری در کوفه قیام کرد و در نهایت شهید شد. البته شکست قیام زید را ائمه ما از قبل به وی گوشزد کرده بودند. شکست یحیی پسر زید را نیز امام صادق (ع) به وی یادآوری کرده بود. با این حال، انگیزه قیام زید امر به معروف و نهی از منکر بود و مسئله ای که در زیدیه به عنوان یک اصل شناخته می شود این است که امامت زیدی بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر است که یک امر اجتماعی است. این در حالی است که شیعه اثنا عشری، امامت را یک مسئله الهی می‌داند و معتقد است ائمه ما از جانب خداوند منصوب شده‌اند.

زمانی که زید در کوفه قیام کرد بسیاری در اطراف او جمع شدند و با او قیام کردند ولی در آخرین لحظات، زید را تنها گذاشتند و او شهید شد. پس از وی، پسرش یحیی در خراسان قیام کرد و او هم شهید شد. در تاریخ آمده، در سالی که یحیی شهید شد، هر پسری که به دنیا می آمد نام او را یحیی می گذاشتند و این به خاطر علاقه ای بود که مردم به زید و یحیی داشتند. زید در سال 122 قمری، قیام کرد و یکی از علل اصلی سقوط بنی‌امیه در سال 132 قمری را قیام زید و فرزند او و جریاناتی می‌دانند که بعد از آن به وجود آمد.

بعد از سقوط بنی‌امیه و روی کار آمدن بنی‌عباس، جریان زیدیه یعنی جریان علوی‌ها، هم‌چنان ادامه داشت، "محمد بن عبدالله" و "حسین بن علی بن حسن بن حسن"، از نوادگان امام "حسن مجتبی" (ع) بودند که "حسین بن علی بن حسن بن حسن" در "فخ" که محلی بین مکه و مدینه است با سپاه بنی‌عباس جنگید و شهید شد. بعد از او "یحیی بن عبدالله" برادر "محمد بن عبدالله" بود که او هم در زمان "هارون الرشید" در مازندران قیام کرد. هارون، سپاه بزرگی را فرستاد و به "یحیی بن عبدالله" امان‌نامه داد تا خودش را تسلیم کند. او هم به بغداد آمد و از مبارزه دست کشید.

ادامه نوشته

وحشت نیروهای سعودی درپی حمله نیروهای یمنی به جازان/ارتش یمن جیزان را موشک باران کرد

حمله نیروهای یمنی به نظامیان سعودی در منطقه الخوبه در جازان موجی از وحشت را در نیروهای سعودی ایجاد کرده است.
خبرگزاری فارس: وحشت نیروهای سعودی درپی حمله نیروهای یمنی به جازان/ارتش یمن جیزان را موشک باران کرد
 
العهد از قول منابع امنیتی در یمن گزارش داد که حمله نیروهای یمنی به نظامیان سعودی در منطقه الخوبه در جازان موجی از وحشت را در نیروهای سعودی ایجاد کرده است.

بنابر گزارش رسانه‌ها، امروز نیروهای یمنی به نیروهای سعودی در الخوبه در استان جازان در جنوب عربستان حمله کردند که در این حمله تعدادی از نیروهای سعودی کشته و زخمی شدند.

هرچند سعودی‌ها کشته شدن دستکم 2 نظامی خود در این حمله را تائید کرده‌اند اما در مقابل رسانه‌های یمنی تعداد تلفات سعودی‌ها را بیشتر گزارش کردند.

در این حمله گسترده، تعدادی از تانک‌های آبراهام آمریکایی ارتش سعودی و چندین نفربر نیز منهدم شدند.

همچنین المسیره هم خبر داد که مناطق المصفق، الخوجرة، صلة، نهوقة و خباش در استان جیزان عربستان توسط نیروهای یمنی موشک باران شده و تعدادی از نیروهای سعودی در این حمله کشته و زخمی شدند.

همچنین تک تیراندازهای یمنی 3 نظامی سعودی را در یک مرکز نظامی در جلاح در استان جیزان عربستان، هدف قرار دادند.

ساعتی قبل هم منابع امنیتی یمن از سرنگونی یک بالگرد «آپاچی» دیگر ارتش عربستان در استان مأرب خبر دادند.

این در حالی است که پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته‎های مردمی وابسته به انصارالله هفته گذشته نیز یک «آپاچی» عربستان در منطقه «حریب» واقع در جنوب استان مأرب را سرنگون کرد.

تحرکات متجاوزانه عربستان سعودی به استان مأرب از دو هفته گذشته همزمان با کشته شدن حدود 300 نفر از نظامیان بحرینی، سعودی و اماراتی در حمله موشکی ارتش یمن به منطقه «الصافر» استان مارب تشدید شد.

کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در حمله عربستان به غرب یمن

حمله جنگنده‌های عربستان به شهر «الحجه» واقع در غرب یمن به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.
خبرگزاری فارس: کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در حمله عربستان به غرب یمن
 

به نقل از المیادین، ارتش عربستان در ادامه تجاوزات هوایی خود به یمن، امروز شهر «حجه» واقع در غرب این کشور را بمباران کرد.

منابع بیمارستانی یمن گزارش دادند که در این حمله هوایی بیش از ۳۰ نفر از مردم بی گناه این کشور و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال، وزارت دفاع یمن در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، ساختمان دفاعی ارتش عربستان در منطقه الخوبه استان جیزان را تحت تصرف خود قرار دادند.

وزارت دفاع یمن همچنین اعلام کرد که هشت خودروی نظامی ارتش عربستان پس از نفوذ نیروهای یمنی به دو پایگاه سعودی «قمر» و «دارالنصر» استان جیزان واقع در جنوب عربستان منهدم شدند.

ندای اسمانی در روزهای اول ظهور

درباره نداى آسمانى در روزهاى اول ظهور در اين حديث از حضرت اميرالمؤ منين عليه السّلام نقل شده كه آن حضرت فرمودند:

هرگاه منادى از آسمان فرياد زند كه حق با آل محمد صلى الله عليه و آله است در اين موقع مهدى ما ظاهر مى شود و مردم او را مى بينند و مى شناسند و خوشحال و مسرورند و ديگر نام غير از حضرت بقية الله را نمى برند

 

الملاحم والفتن،ص59

حوادث پیش از ظهور به نقل از امام علی(ع)

ابى مروان از حضرت اميرالمؤ منين عليه السّلام درباره حوادث پيش از قيام حضرت مهدى روحى له الفداء روايت مى كند كه فرمودند:

1. پرچمهايى پيدا مى شوند و رنگ آنها سياه است . در اين موقع در خانه هاى خود بنشينيد و هيچ حركت نكنيد.

2. سپس مردمى كوچك (يا از نظر سن يعنى جوان يا از لحاظ شخصيت تهيدست) پديد مى آيند كه به آنها اعتنا نمى شود. آنان داراى قلبهايى همچون پاره هاى آهن اند. اين افراد دولتمردانى هستند با چنين ويژگيهايى:

الف . به عهد و ميثاق خود وفا نمى كنند (پاى بند وفاى به عهد نيستند).

ب . مردم را به سوى حق مى خوانند اما خود از حق پيروى نمى كنند و از لحاظ واقع اهل حق نيستند.

آنها به جاى اسم از كنيه خود استفاده مى كنند و نسبشان پوشيده و نامعلوم و موها آنها دراز و افتاده مانند موى زنان است . سپس در ميانشان ايجاد اختلاف مى شود. آنوقت خداوند به هر كسى كه بخواهد حق را واگذار مى كند.

الملاهم و الفتن،ص35

کرامات امام باقر علیه السلام

 امام باقر علیه السلام
 کرامات امام باقر علیه السلام

ناگهان دیدم درخت خرما، سرسبز و پربار شد و خود را در مقابل امام علیه السلام خم كرد تا ما به راحتى میوه آن را بر چینیم.

حُبابه والبیّه یكى از زن هاى مؤ منه اى بود، كه در زمان حضرت رسول صلى الله علیه و آله همیشه به حضور آن حضرت شرفیاب مى شد و كسب فیض مى نمود. همچنین در زمان امام محمّد باقر علیه السلام نیز چند مرتبه به محضر مبارك آن حضرت شرفیاب گردیده است .

این زن مؤ منه ، پس از گذشت مدّت ها، روزی خدمت امام باقر علیه السلام وارد شد، حضرت به او فرمود: اى حُبابه! مدّتى است كه نزد ما نیامده اى ؟

حُبابه اظهار داشت : اى سرورم! كُهولت سنّ و ضعف جسم و سفیدى موى سرم و نیز غم و اندوهى كه دارم، مرا از زیارت شما باز داشته است .

حضرت به حُبابه فرمود: جلو بیا.

وقتى حُبابه نزدیك امام محمّد باقر علیه السلام آمد،حضرت دست مبارك خود را روى سر حبابه نهاد و دعائى را زمزمه نمود، كه ناگاه گیسوان حُبابه سیاه و چهره اش شاداب و جوان گشت .

حبابه شادمان گردید و حضرت نیز تبسّمى كرد و خوشحال شد.(1)

ادامه نوشته

سير علوم و تاريخ شيعه در عصر امام محمد باقر عليه السّلام‏

از «محاسن» نقل است كه حضرت امام محمّد باقر عليه السّلام فرمود: انا مِنَ الرّافِضَة وَ هُوَ مِنّى، قالَها ثَلاثاً.

 

بسم الـله الرحمن الرحیم

سير علوم و تاريخ شيعه در عصر امام محمد باقر عليه السّلام‏ و روایاتی از حضرت باقر علیه السلام

سير علوم و تاريخ شيعه در عصر امام محمد باقر عليه السّلام‏

صفات و نشانه‏هاى شيعه اهل البيت عليهم السّلام‏

قال الباقر علیه السلام: انامِنَ الرّافِضَة وَ هُوَ مِنّى

روايتى از امام محمّد باقر عليه السّلام در مورد حوض كوثر و شفاعت پیامبر از شیعیان

مقاله ذیل به مناسبت هفتم ذی الحجة الحرام، سالروز شهادت امام محمّد باقر علیه السلام تقدیم نظر شریف خوانندگان می گردد. گفتنی است این مقاله شمه ای از مطالب ارزشمندی است که مرحوم علامه آیة الـله حاج سیّد محمّد حسین حسینی طهرانی رضوان الـله علیه در آثار خویش از تاریخ زندگانی و احادیث نورانی امام محمّد باقر علیه الصلوة و السلام بهره گرفته اند.

ادامه نوشته

پشت پرده طرح کاهش جمعیت در جهان از زبان سیاستمداران غربی

بسیاری از تلاش‌ها جهت کاهش جمعیت، بر اساس این منطق صورت می‌گیرد که منابع طبیعی در دنیا در حال تمام شدن است و افزایش جمعیت، این روند را تسریع و در نتیجه، بشریت را با خطر انقراض مواجه می‌کند. از جمله اقداماتی که برای توجیه این نظریه صورت گرفته است، انتشار کتاب "اولین انقلاب جهانی" (The First Global Revolution) توسط اندیشکده بین‌المللی "باشگاه رم" (Club of Rome) در سال 1991 بود. این اندیشکده، سال 1972 نیز کتاب دیگری با عنوان "محدودیت‌های رشد" (The Limits to Growth) را به چاپ رسانده بود. در آن کتاب هم سناریوهای مختلفی پیش‌بینی شده بود که رشد جمعیت در آینده دنیا به وجود می‌آورد. آن‌چه در کتاب سال 1991 می‌خوانیم نشان می‌دهد که "گرم شدن زمین"، صرفاً بهانه و دستاویزی برای مبارزه مقامات بین‌المللی با "بشریت"است: "در جستجو برای یک دشمن جدید که ما را متحد کند به این نتیجه رسیدیم که بحث آلودگی هوا، خطر گرم شدن کره زمین، کمبود آب، قحطی و مانند این‌ها، بهترین گزینه هستند. همه این خطرات، توسط دخالت انسان ایجاد می‌شود و تنها از طریق تغییر در نگرش و رفتار است که می‌توان بر آن‌ها غلبه کرد. بنابراین دشمن واقعی، چیزی نیست جز خودِ بشریت.[2]"

برنامه‌های بین‌المللی برای کاهش هدفمند جمعیت جهان
جلد کتاب "اولین انقلاب جهانی"

اما راه‌حل از بین بردن بشریت چه بود؟ "سام کین" نویسنده و فیلسوف آمریکایی در این‌باره بیش‌تر توضیح می‌دهد: "ما باید با وضوح بیش‌تری در مورد روابط جنسی، پیش‌گیری از بارداری، سقط جنین، و ارزش‌های دیگری صحبت کنیم که منجر به کنترل جمعیت می‌شود، چون بحران‌های زیست‌محیطی دلیلی جز بحران جمعیت ندارند. اگر جمعیت دنیا را 90 درصد کاهش دهید، دیگر آن‌قدر، جمعیت نخواهیم داشت که بتوانند آسیب زیست‌محیطی به زمین بزنند.[3]"

ادامه نوشته

جنگی که به تعویق افتاده؛ سه مشکل صهیونیست‌ها در جنگ‌آینده با حزب‌الله /دیگر نیاز به تونل نیست

تلاش نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان برای عبور از مرزها و اشغال شهرک‌های صهیونیست‌نشین و گرفتن گروگان‌ها و قطع مسیرهای مواصلاتی اصلی در شمال سرزمین‌های اشغالی یکی دیگر از مشکل‌هاست. این عملیات برنامه‌های ارتش رژیم صهیونیستی از جمله هجوم زمینی به داخل اراضی لبنان را با چالش جدی مواجه می‌کند.

سه مشکل صهیونیست‌ها در جنگ آینده با حزب‌الله/ دیگر نیازی به تونل نیست /آماده انتشار
جنگ به ‌تعویق ‌افتاده با مقاومت لبنان، رژیم اسرائیل را خسته کرده و آن را به دنبال در پیش گرفتن برنامه‌های هجومی و دفاعی برای مقابله با تهدیدات به ویژه در زمینه احتمال آزاد سازی مناطقی از الجلیل فلسطین کرده است، این در حالی است که حزب‌الله لبنان مشغول به مبارزه با تروریست‌ها در سوریه است. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این رابطه به بررسی آماده سازی‌های دو طرف برای این جنگ پرداخته و تأکید کرد که جنگ بین آنها قطعاً رخ خواهد داد.

اسرائیل بعد از مراحل مختلفی که عرصه‌های سوریه و لبنان شاهد آن بوده است، به این نتیجه رسیده که حزب‌الله همچنان با وجود مشغول بودن به مبارزه با خطر گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه و لبنان برای مقابله با هر تجاوز رژیم صهیونیستی آمادگی دارد. پیامدهای این اظهارات باعث عملکرد عملیاتی محدود و مشخص اسرائیل در سوریه و لبنان شده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی می‌توانست از حوادث سوریه برای وارد آوردن برخی ضربات مشخص استفاده کند، اما آن‌ها همچنان اعتقاد دارد که حوادث مذکور کمتر از حدی است که بتواند فرصت لازم را به آنها بدهد.

با اشاره به این پس زمینه‌ها، سناریوی جنگ سوم لبنان همچنان در برابر رویکردهای سردمداران رژیم اسرائیل و کارشناسان و تحلیلگران آنها مشاهده می‌شود، آنها اعتقاد دارند که هر تجاوز اسرائیل در صورت تصمیم‌ گیری حزب‌الله به نشان دادن واکنش ممکن است به ایجاد درگیری فراگیر بین دو طرف منجر شود. حضور این محاسبات در گفتمان سیاسی و تبلیغاتی صهیونیست‌ها را می‌توان نشان دهنده ریشه دار شدن قدرت بازدارندگی حزب‌الله لبنان در افکار عمومی اسرائیلی‌ها به ویژه تصمیم‌سازان تل‌آویو دانست، چرا که آنها به این دیدگاه و واقعیت ملموس رسیده‌اند که مشغول بودن حزب‌الله در سوریه مانع از بروز واکنش‌های متناسب در برابر تجاوزهای اسرائیل بنا بر صلاحدید رهبران حزب‌الله نمی‌شود آنها با وجود شرایط سخت منطقه‌ای این تجاوزها را نادیده نمی‌گیرند. 


سه مشکل صهیونیست‌ها در جنگ آینده با حزب‌الله/ دیگر نیازی به تونل نیست /آماده انتشار

روزنامه الاخبار لبنان نوشت: اظهارات ران بن یشای تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت را نیز می‌توان در این چارچوب ارزیابی کرد، ‌وی در این زمینه مقاله‌ای منتشر کرده که اولین شماره از مجموعه مقالاتی است که در آینده منتشر خواهد شد. او در این مقاله توضیح می‌دهد که عناصر حزب‌الله لبنان که به جنگ در سوریه نرفته و در جنوب لبنان باقی ماندند اطلاعاتی را از ارتش اسرائیل جمع‌آوری می‌کنند و از اعتماد به‌ نفس بالایی برخوردارند، آنها به لطف تجهیزات پیشرفته‌ای که ایرانی‌ها در اختیارشان قرار داده‌اند، قادر به جلوگیری از نفوذ ارتش اسرائیل به اراضی لبنان هستند و در عین حال خود را آماده غافلگیری‌هایی کرده اند که در دوره آینده درگیری‌ها، اسرائیلی‌ها را به درد خواهد آورد.
ادامه نوشته

چرا در یکی از بزرگترین کشورهای شیعی جهان داشتن حجاب ممنوع است؟

اندر وصف حکایات بی مهری های دولت لائیک جمهوری آذربایجان با مخالفین داخلی و همسایگان خویش قصه به درازا می انجامد اما ذکر گوشه ای از این حکایات مفید سخن است. ظاهرا رفتارهای بی قاعده، اصلی اساسی در این کشور به شمار می رود و بر کسی جای تعجب نیست که حامیان حرف حق پشت میله های زندان قرار می گیرند. در این فضایی که نیاز به تصویرپردازی ندارد، به تازگی معروف ترین مدافع حقوق بشر به هشت سال زندان محکوم شده است. 

هنرنمایی های جمهوری آذربایجان در عرصه داخلی و خارجی/ یا بر مایی یا با مایی!

لیلا یونس رئیس موسسه صلح و دموکراسی جمهوری آذربایجان که معروف ترین مدافع حقوق بشر در این کشور محسوب می شود به فساد مالی متهم شده است؛ حکمی جنجالی که بیانگر واقعیت هایی جنجالی در کشور جمهوری آذربایجان است. لیلا یونس اولین نمونه ای نیست که به خاطر یک حکم ساختگی محکوم به مجازات می شود، معمولا همه مخالفین این کشور سرنوشتی این چنین دارند.

ادامه نوشته

رقص و پایکوبی صهیونیست‌ها در صحن های مسجدالاقصی

هتک حرمت مجدد اولین قبله مسلمانان؛ شهرک نشینان صهیونیست، با رقص و پایکوبی در حرم ابراهیمی، بار دیگر حرمت مسجدالاقصی را شکستند.
 
به نقل از خبرگزاری فلسطینی "صفا"، گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست با برپایی رقص و پایکوبی در صحنهای مسجدالاقصی، حرمت حرم ابراهیمی را شکستند.
 
شهرک نشینان صهیونیست پس از حضور یک خواننده معروف، در صحن های مسجد الاقصی اقدام به رقص و پایکوبی کردند. برخی منابع در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کردند: این اولین باری است که شهرک نشینان در صحن های بیرونی حرم ابراهیمی به جشن های همراه با رقص و پایکوبی می پردازند.
 
این منابع همچنین تصریح کردند: آنچه در برخی جشن‌ها اتفاق می افتد، جشن ها و مراسم معمولی است که به این سطح از حرمت شکنی نمی‎رسد. در این مراسم همچنین شماری از وزرای رژیم غاصب صهیونیست و تعدادی از سران سیاسی و نظامی این رژیم حضور داشتند.
 
این جشن ها در حالی انجام می شود که شب گذشته نیز یک شهرک نشین صهیونیست، یک کودک 8 ساله فلسطینی را با خودروی خود زیر گرفت. این کودک پس از حادثه به بیمارستان منتقل شد.

دستور آمریکایی‌ها به کردها برای حمله نکردن به داعش

یک سایت عراقی دستور آمریکایی‌ها به کردها برای حمله نکردن به داعش را افشا کرد.

پایگاه خبری سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق، ضمن افشای این خبر، اعلام کرد آمریکایی‌ها از این گروه تروریستی و تکفیری حمایت می‌کنند. این پایگاه خبری کردی در خبر خود به نقل از یک مقام امنیتی فاش ساخت که آمریکایی‌ها به عنوان رهبر ائتلاف ضدتروریسم به تازگی به یکی از گروه‌های کردی دستور داده‌اند علیه نیروهای تروریستی و تکفیری داعش در دروازه بعاج وارد عمل نشوند. دروازه بعاج در مرز عراق با سوریه قرار دارد و مهم‌ترین راه ارتباطی داعش در موصل با استان الرقه در سوریه است. آمریکایی‌ها همچنین تاکید کرده‌اند که گروه‌های کرد حق ندارند این مسیر تردد را ببندند و علیه داعش وارد عمل شوند.

پسر حاکم دبی سکته نکرد؛ در یمن کشته شد

منابع ياد شده خاطرنشان کردند: خبر مرگ فرزند حاکم دبي در اثر سکته قلبي صرفا يک خبر دروغ براي گمراه کردن افکار عمومي در امارات است که عليه خاندان حاکم در امارات سر به شورش گذاشته و از ابوظبي خواسته اند تا نيروهاي امارات را از يمن خارج کنند و به روند اعزام فرزندان امارات براي نبرد در يمن پايان دهند.
 
پايگاه اينترنتي خبرگزاري يمني پرس به نقل از منابع آگاه خود تاکيد کرد که راشد بن محمد پسر ارشد حاکم دبي در موشک باران ارتش و کميته هاي مردمي يمن در شهر مأرب کشته شده است.

بر اساس اين گزارش منابع ياد شده توضيح دادند: راشد بن محمد جزو گردان نيروهاي مهاجم امارات در شهر مأرب بود که در اثر اصابت موشک کاتيوشا توسط ارتش و نيروهاي مردمي يمن به همراه شمار زيادي از نيروهاي مهاجم و عناصر مزدور به هلاکت رسيد.

منابع ياد شده خاطرنشان کردند: خبر مرگ فرزند حاکم دبي در اثر سکته قلبي صرفا يک خبر دروغ براي گمراه کردن افکار عمومي در امارات است که عليه خاندان حاکم در امارات سر به شورش گذاشته و از ابوظبي خواسته اند تا نيروهاي امارات را از يمن خارج کنند و به روند اعزام فرزندان امارات براي نبرد در يمن پايان دهند.

منابع مذکور افزودند: درگيري شديدي روز شنبه (ديروز) ميان ارتش و کميته هاي مردمي از يک سو و مهاجمان و عوامل آنان از سوي ديگر در منطقه تبه المصريين روي داد و طي آن توپخانه سنگين بکار برده شد و نيروهاي مهاجم برغم پوشش جنگنده هاي سعودي نتوانستند به سوي اين منطقه پيشروي کنند.

رسانه هاي گروهي امارات ديروز از درگذشت راشد بن محمد پسر ارشد محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبي در اثر سکته قلبي خبر دادند و به دنبال آن امارات سه روز عزاي عمومي اعلام کرد.

ارتش یمن: شمار زیادی از سربازان ائتلاف سعودی اسیر شدند

ارتش یمن از به اسارت گرفتن شمار زیادی از سربازان خارجی با تابعیت‌های مختلف وابسته به ائتلاف سعودی خبر داد.
خبرگزاری فارس: ارتش یمن: شمار زیادی از سربازان ائتلاف سعودی اسیر شدند
 

«شرف غالب لقمان» سخنگوی ارتش یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که ارتش یمن موفق شده‌است، شمار زیادی از سربازان با تابعیت‌های مختلف را در نیروهای ائتلاف سعودی به اسارت گیرد.

 بر اساس این گزارش، این اسرا در منطقه «مأرب» یمن و «جازان» عربستان دستگیر شده‌اند و ارتش یمن در زمانی مناسب این اسرا را به همه نشان خواهد داد.

وی درباره درگیری‌ها در مأرب گفت که این درگیری‌ها میان ارتش و کمیته‌های مردمی از یک سو و نیروهای وابسته به کشورهای حاشیه خلیج فارس از سوی دیگر، همچنان ادامه دارد و نیروهای نظامی زیادی از این کشورها، همچنان در جبهه مأرب حضور دارند. اما این نیروهای ائتلاف، حتی یک قدم در جبهه‌های مختلف نبرد در این استان، پیشروی نکرده‌اند و ارتش و کمیته‌های مردمی همچنان در حال دفع حملات آنها هستند اما حملات هوایی علیه مأرب و صنعا، همچنان ادامه دارد و عربستان از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده می‌کند.

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به ریاض مدعی پیشروی نیروهای ائتلاف در چندین منطقه استراتژیک در استان نفت‌خیز مأرب هستند.

چند روز پیش نیز، برای نخستین‌بار، شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن، یک ویدئو از یکی از سربازان سعودی به اسارت گرفته شده پخش کرد.

آل‌سعود برای حجاج خط‌ ونشان کشید

برگزاری رویترز خبرداد: شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی امروز شنبه خطاب به زائران بیت‌الله الحرام که در مراسم حج امسال در مکه شرکت کرده‌اند، هشدار داد با هرگونه رفتاری که با انگیزه‌‌های سیاسی در مراسم حج صورت گیرد، برخورد خواهیم کرد؛ از این رو از حجاج بیت‌الله الحرام می خواهیم از اقداماتی که با انگیزه‌های سیاسی صورت می گیرد، خودداری کنند.

عقیق: ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی به حجاج بیت‌الله الحرام هشدار داد با هرگونه رفتاری که به زعم وی با انگیزه سیاسی در مراسم حج صورت گیرد، برخورد خواهد شد.

خبرگزاری رویترز خبرداد: شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی امروز شنبه خطاب به زائران بیت‌الله الحرام که در مراسم حج امسال در مکه شرکت کرده‌اند، هشدار داد با هرگونه رفتاری که با انگیزه‌‌های سیاسی در مراسم حج صورت گیرد، برخورد خواهیم کرد؛ از این رو از حجاج بیت‌الله الحرام می خواهیم از اقداماتی که با انگیزه‌های سیاسی صورت می گیرد، خودداری کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهزاده محمد بن نایف افزود: دولت عربستان سعودی اجازه نمی‌ دهد مراسم حج با مسائل سیاسی گره بخورد.

ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی همچنین در این باره تاکید کرد: نیروهای امنیتی آماده برخورد با هرگونه رفتار غیرمسئولانه‌ هستند ، چرا که به عقیده این مقام سعودی، این گونه اقدامات می‌تواند خلوص مراسم حج را آلوده کند و سلامت مهمانان خانه خدا را در معرض خطر قرار دهد.

رویترز در این باره گزارش داد که عربستان سعودی امسال با وضع قوانین سخت‌ گیرانه برای صدور ویزا، تصمیم به کاهش شمار زائران گرفته است. 

وحشت رسانه های جهان از پیغام رهبری درباره رخ دادن جنگ؛ بازتاب گسترده ویدئو جدید توییتر مقام معظم رهب

ناو جنگی، اگر جنگی شروع شود بازتاب گسترده ویدئو جدید توییتر مقام معظم رهبری در رسانه ها +فیلم


این ویدئوکلیپ منتشر شده توسط صفحه یوتیوب Khamenei.ir حول سخنان چندی پیش رهبر انقلاب درباره عواقب آغاز جنگ با ایران برای آمریکا می باشد.

ویدئو کلیپ بسیار زیبای منتشره توسط کانال ویدئویی یوتیوب و حساب توییتر مقام معظم رهبری (Khamenei.ir@) درباره عواقب شروع هر جنگی با ایران برای آمریکا، بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری دنیا داشت.

در این ویدئو تصاویر تدوین شده با فرمایشات مقام معظم رهبری همراه می شوند و زیرنویس انگلیسی آن نیز نمایش داده می شود. هدف اصلی این کلیپ رسانه های بین المللی و استکباری و البته جامعه جهانی بوده تا از خطر آغاز هر جنگی با ایران آگاه شوند.

 در ابتدای این ویدئو تصویری از باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده نشان داده می شود که می گوید "اگر ما بخواهیم، مشکلی برای به سرعت ازبین بردن ارتش ایران نداریم" که در ادامه حضرت آیت الله خامنه ای از آن با عنوان "لاف در غریبی" یاد می کند.

 این ویدئو بخش کوچکی از توانمندی های آشکار شده نظامی ایران مانند تانک ذوالفقار، موشک های بالستیک، ناوشکن های نیروی دریایی و پهپادهای پیشرفته ایران را در برابر ارتش امریکا نشان می دهد.

دانلود با کیفیت خوب

ادامه نوشته

حضور 1600نظامی آمریکایی در عراق/هشدار نسبت به توطئه‌ جدید علیه اعراب

منابع مسئول عراقی ضمن افشای حضور 1600 نظامی آمریکایی در خاک عراق، نسبت به توطئه جدید تدارک دیده شده از سوی آمریکا علیه اعراب هشدار دادند.

خبرگزاری فارس: حضور 1600نظامی آمریکایی در عراق/هشدار نسبت به توطئه‌ جدید علیه اعراب
 پس از آنکه فرماندهی عملیات مشترک عراق حضور نظامیان آمریکایی در عراق را تکذیب کرد، «باقر الزبیدی» وزیر حمل و نقل و عراق و یکی از رهبران بارز مجلس اعلای اسلامی این کشور تاکید کرد که 1600 نظامی آمریکایی در دو استان نینوا و الانبار حضور دارند.

وزیر حمل و نقل و عراق در صفحه فیس بوک خود نوشت: حضور این نظامیان آمریکایی در خاک عراق با این هدف صورت گرفته است که مقابله به مثلی با حضور نظامیان روسی در سوریه باشد و نقشه جدیدی در این خصوص برای منطقه کشیده شده است.

الزبیدی گفت: آنچه در دو استان نینوا و الانبار جریان دارد، بر این امر تاکید می‌کند که هم اکنون 1600 نظامی آمریکایی در این دو منطقه حضور دارند و قرار است، تعداد آنها به 5 هزار نظامی آمریکایی برسد تا مقابله به مثلی در قبال حضور صدها نظامی روسی و سلاح‌های پیشرفته روس در دو بندر لاذقیة و طرطوس باشد.

وی با بیان اینکه این حضور بیانگر نزاع حاکم بر منطقه و اهمیت راهبردی خاورمیانه در محاسبات بازیگران بین المللی است، گفت: آمریکا تلاش دارد، بدون کمک نیروهای مردمی و ارتش داعش را در عراق و بدون کمک روسیه این گروه را در رقه سوریه هدف قرار داده و نابود کند.

الزبیدی ادامه داد: به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم، آمریکا ضربات مهلکی را به داعش استان رقه سوریه وارد کرده و تعداد زیادی از سرکردگان این گروه تروریستی تکفیری از جمله فرماندهان خارجی و به خصوص سرکردگان چچنی داعش را مورد حمله قرار داده و صدها نفر از آنها را کشته و زخمی کرده است.

به گفته الزبیدی درحال حاضر توافقی موقت بین آمریکا و روسیه جهت غلبه بر داعش در سوریه حاصل شده است، اما دور از انتظار نیست که بین این دو کشور اواسط سال 2016 میلادی درگیری و برخوردی به وجود آید.

به اعتقاد این وزیر عراقی این نزاع به این جهت رخ خواهد داد تا شکاف و خلاء موجود در منطقه جهت سیطره هریک از کشورها را پر کند که در آن صورت شاهد پایان دور «سایکس پیکو» و ترسیم نقشه‌ای جدید برای کشورهای عربی خواهیم بود.

این اولین تاکید رسمی از سوی یک مسئول ارشد عراقی درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق پس از رد خبر عدم حضور چنین نیروهایی در این کشور از سوی طرف‌های مسئول است.

سه‌شنبه هفته گذشته فرماندهی عملیات مشترک عراق خبرهای منتشر شده در خصوص حضور نظامیان آمریکایی در 3 منطقه از خاک عراق را رد کرد.

پیش از آن نیز رسانه‌های محلی از رسیدن نظامیان آمریکایی اطراف استان نینوا در شمال عراق و پایگاه نظامی «الحبانیه» در استان الانبار در غرب عراق و پایگاه نظامی «التاجی» در بغداد، واقع در مرکز این کشور خبر داده بودند.

پیچیدگی اوضاع میدانی و حمله به نیروهای مردمی

فرماندهان میدانی و مسئولان نیروهای داوطلب مردمی عراق نمی‌توانند، نگرانی خود را از نتایج حضور نظامی آمریکا در کشورشان و بازتاب‌های آن بر اوضاع میدانی در مقابله با داعش ابراز کردند.

«کریم النوری»، سخنگوی بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد در این ارتباط گفت: اظهارات مسئولان آمریکایی و دخالت آشکار و علنی آمریکا در امور عراق و نقض حاکمیت آن، جبهه‌های رویارویی با داعش را وارد مرحله ابهام و پیچیدگی کرده است.

این اظهارات سخنگوی بسیج مردمی عراق در پی بیانیه‌ای ایراد شده که از سوی «ستار الغانم»، نماینده پارلمان این کشور از جناح «ائتلاف دولت قانون» صادر شده بود.

الغانم در بیانیه خود نسبت به طرف‌های داخلی و منطقه‌ای که با اشراف و نظارت آمریکا نیروهای دفاع مردمی را هدف قرار می‌دهند، هشدار داده و تاکید کرده بود که تحرکات اخیر جای هیچ‌گونه شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد که طرف‌هایی وجود دارند که خواهان پایان دادن به حضور خالصانه نیروهای داوطلب مردمی جهت مقابله با توطئه‌ها و طرح‌های تقسیم عراق هستند.

این نماینده پارلمان عراق در این بیانیه از دولت عراق خواستار هوشیاری و عدم اعتماد به نقش آمریکا شده و تاکید کرده بود که تجربه ثابت کرده است که آمریکایی‌ها دارای موضع ثابتی نیستند و همواره در پی حفظ منافع خود هستند.

وی افزوده بود: اقدام آمریکایی‌ها به مسلح کردن طرف‌های عراقی به عنوان مسلح کردن عشایر در نهایت منجر به شکل‌گیری طرف‌هایی خواهد شد که دولت مرکزی را نادیده می‌گیرند و این موضوع بسیار خطرناکی است.  

الغانم تاکید کرده بود که هرگونه حضور نظامی خارجی در عراق تنها باید با موافقت پارلمان این کشور صورت گیرد که صلاحیت تصمیم‌گیری در این امر را دارد.

بازتاب‌های حوادث سال 2003

باوجود گذشت بیش از 12 سال از اشغال نظامی عراق توسط آمریکا، سیاستمداران عراقی بر این باورند که آنچه عراق هم اکنون با آن مواجه است، نتیجه طبیعی اشغال این کشور است.

«حامد المطلک»، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تصریح کرد که اگر دخالت‌های خارجی در امور عراق و از جمله اشغال نظامی عراق نبود، این کشور هیچ‌گاه به این مرحله از اوضاع اسفبار نمی‌رسید.

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق افزود: به نظر من ائتلاف بین‌المللی برای جبران خطاهای خود در کنار بغداد برای مقابله با تروریسم و پاکسازی این کشور و کمک به دولت جهت بنای موسسات دولتی و رسمی باشد.

به اعتقاد مطلک آمریکایی‌ها در قبال آنچه در عراق مرتکب شدند، احساس گناه می‌کنند، چون اوضاع انسانی که عراق هم اکنون با آن مواجه است، نتیجه اشغالگری آمریکاست و شاید واشنگتن در پی اصلاح اشتباهات در عراق در راستای مبارزه با تروریسم در این کشور باشد.

پياده‌روي اربعين معادلات دشمنان رابه هم ريخته است

حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در پنجمين همايش هيئت‌هاي محوري و برگزيده كشور كه در مجتمع ياوران مهدي برگزار شد، اظهار كرد: اگر بخواهيم واقع‌بينانه و براساس دانش‌هايي كه تجربه بشري بوده و جمع‌آوري كرده به كار هيئت‌ها نگاه كنيم، اين هيئت‌ها يكي از موثرترين حركت‌هاي اجتماعي براي اصلاح و رشد فرهنگ جامعه به حساب مي‌آيند.
وي با اشاره به مخالفت‌هايي كه از سوي برخي افراد در نخستين روزهاي انقلاب در ارتباط با عزاداري ائمه اطهار (ع) وجود داشت، تصريح كرد: برخي از انقلابيون غيرمسلمان و ضد دين با برگزاري جلسات عزاداري مخالفت مي‌كردند و مي‌گفتند جلسات عزاداري براي رشد جامعه به ويژه رشد سياسي ضرر دارد.
اين مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به پاسخ امام خميني (ره) در مقابل اين كژتابي‌ها عنوان كرد: امام راحل فرمودند؛ اگر اين روشنفكران در ارتباط با فوايد عزاداري و برپايي هيئت‌ها بدانند، خودشان با وجود اينكه معتقد نيستند جلسات روضه راه مي‌اندازند.
وي به اثر برجسته عزاداري امام حسين (ع) در اربعين اشاره كرد و گفت: اين عزاداري در زمان كنوني تبديل به يك حركت منطقه‌اي جهان اسلامي تبديل شده است و در صورتي كه حتي اگر دين هم نداشته باشيد به عظمت اين حركت پي خواهيد برد.
اين مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به حركت 20 ميليوني جمعيتي كه در عزاداري اربعين حسيني در كربلا شركت مي‌كنند، تصريح كرد: اين افراد خطر را قبول كردند و به شمار اين افراد هر سال اضافه مي‌شود.
پناهيان با اشاره به اين حركت عظيم در عزاداري حسيني، بيان كرد: چنين نيروي داوطلبي كه ريسك خطر را بپذيرد و به ميدان بيايد دشمن ندارد و خود دشمنان يقين دارند كه اين تمام توان و قواي ما نيست.
وي با تاكيد بر اينكه پياده‌روي اربعين حسيني معادلات دشمنان را در منطقه به هم ريخته است، تصريح كرد: نبايد از رسانه‌ها، مجلات و وب سايت‌هاي غربي‌ انتظار داشته باشيم كه به تحليل از عظمت عزاداري و اربعين بپردازند.
وي تاكيد كرد: با وجود اينكه غربي‌ها حاضر به اعتراف در زمينه عظمت عزاداري حسيني نيستند ولي در بهت و حيرت فرو رفتند كه علائم آن مشهود است.
پناهيان با بيان اينكه بايد واقع‌بينانه به مقوله عزاداري و هيئت‌داري و انواع جلوه‌هاي آن نگاه كنيم، تصريح كرد: از حركت‌هاي عزداراي مي‌شود به عنوان با عظمت‌ترين حركت اجتماعي ياد كرد و اين حركت،‌ براي هرگونه رشد و توسعه فرهنگي در همه ابعاد مي‌تواند زمينه‌ساز باشد.
وي با اشاره به تاثير روضه اهل‌ بيت (ع) در جامعه گفت: كسي كه به جلسات روضه مي‌رود تحليل سياسي پيدا مي‌كند كه در اين راستا لازم است ريشه‌هاي اين واقعه را از ده‌ها سال پيش از وقوع، مورد بررسي قرار داد.
اين مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: كسي كه ابعاد يك پديده را مورد مطالعه قرار دهد به يك انسان ژرف‌نگر تبديل مي‌شود.

اهل یمن در کلام پیامبر اکرم (ص)

رسول خدا صلی الله علیه وآله در حدیثی، دوستی با اهل یمن را دوستیِ با خود دانستند.

عقیق:متن حدیث را از کتاب كمال الدين و تمام النعمة منتشر می کند.

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) مَنْ أَحَبَّ أَهْلَ الْيَمَنِ فَقَدْ أَحَبَّنِي وَ مَنْ أَبْغَضَ أَهْلَ الْيَمَنِ فَقَدْ أَبْغَضَنِي.

رسول خدا (ص) فرمود هر كس اهل يمن را دوست دارد مرا دوست داشته و هر كس اهل يمن را دشمن دارد مرا دشمن داشته است.

 اهل یمن/ پیامبر (ص) /حدیث روز

 اهل یمن/ پیامبر (ص) /حدیث روز

 
پی نوشت:

كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص: 541. شیخ صدوق (ره)

پیشگوئی حضرت باقر علیه السلام

شهادت امام باقر علیه السلام پیشگوئی حضرت باقر علیه السلام


امام باقر عليه السلام سال ها قبل از روي کار آمدن بني عباس، خبر خلافت آنان و چگونگي آن را به منصور دوانقي داده بودند.

امام باقر عليه السلام سال ها قبل از روي کار آمدن بني عباس، خبر خلافت آنان و چگونگي آن را به منصور دوانقي داده بودند.

ابو بصير نقل  مي کند: در حضور امام باقر عليه السلام در مسجد رسول خدا صلي الله عليه و آله نشسته بوديم و اين در روزهايي بود که حضرت سجاد عليه السلام تازه به شهادت رسيده و قبل از زماني بود که حکومت به دست فرزندان عباس بيفتد.

در اين هنگام دوانيقي و داود بن سليمان به مسجد داخل شدند. با ديدن حضرت باقر عليه السلام، داود تنها به نزد امام باقر عليه السلام آمد، آن حضرت از او پرسيد: چرا دوانيقي اين جا نيامد؟ داود گفت: او جفا مي کند و سخت تنگدست و پريشان است.

امام باقر عليه السلام فرمود: روزها مي گذرد تا آن گاه که وي بر مردم حکومت مي کند. او بر گرده مردم سوار مي شود و شرق و غرب اين ديار را تصاحب مي کند و طول عمر نيز خواهد داشت. او آن چنان گنجينه ها را از اموال انباشته مي کند که قبل از او کسي چنين نکرده است. داود بن سليمان اين خبر را به منصور دوانيقي رسانيد. دوانيقي با دستپاچگي تمام به نزد امام آمد و عرضه داشت: جلال و عظمت شما مانع شد که در محضر شما بنشينيم! و بعد با اشتياق تمام از امام باقر عليه السلام پرسيد: اين چه خبري است که داود به من داد؟

امام باقر عليه السلام، فرمود: آنچه گفتيم پيش خواهد آمد.

دوانيقي: آيا حکومت ما پيش از حکومت شماست؟

امام عليه السلام: بلي.

دوانيقي: آيا پس از من يکي ديگر از فرزندانم حکومت مي کند؟

امام عليه السلام: بلي.

دوانيقي: آيا مدت حکومت بني اميه بيشتر است يا مدت حکومت ما؟

امام عليه السلام: مدت حکومت شما. امام باقر عليه السلام در ادامه فرمود: فرزندان شما اين حکومت را به دست مي گيرند و چنان با حکومت بازي مي کنند که بچه ها با توپ بازي مي کنند. اين خبري است که پدرم به من داده است.

هنگامي که منصور دوانيقي به حکومت رسيد از پيشگويي امام باقر عليه السلام در شگفت ماند.

امیر المومنین (ع) و نشانه های ظهور علائم خروج دجال

نزال بن سبره نقل مى كند كه (حضرت اميرالمؤ منين) على بن ابى طالب عليه السّلام خطبه مى خواندند. پس از حمد و ثناى الهى سه بار فرمودند: (( سلونى قبل ان تفقدونى)). پس، صعصعة بن صوحان برخاست و عرض كرد: يا اميرالمؤ منين ! دجال كى خروج مى كند؟ فرمودند: خداوند سخنت را شنيد و از آنچه اراده كرده اى آگاه است . و قسم به خدا كه سؤ ال شونده داناتر از سؤ ال كننده نيست (مگر آنچه را كه خداوند تفضل فرموده است .) براى خروج دجال علائم و نشانه هايى است كه يكى از بعد ديگرى واقع مى شود، البته پى درپى و طابق النعل بالنعال و اگر بخواهى براى تو بيان مى كنم . صعصعة عرض كرد: بفرماييد، يا اميرالمؤ منين !

 

اميرالمؤ منين عليه السّلام فرمودند: مطالبى كه مى گويم به خاطر بسپار و بدان كه علائم خروج دجال به شرح زير است:

1. مردم نماز را ترك مى كنند و در ميان مردم مى ميرد (كنايه از اعراض مردم و بى تفاوت بودن در مقابل اين دستور حياتى است).

2. امانتها را ضايع مى كنند (ديديم كه چطور قرآن و خاندان رسالت را كه امانت بزرگى الهى بودند به دست فراموشى سپردند و جامعه اسلامى را به تباهى كشاندند).

3. دروغ گفتن را حلال مى شمارند (تحت عنوان سياست اجتماعى و غيره).

4. ربا خوردن يكى از كارهاى معمولى جامعه مى شود.

5. رشوه خوارى در ميان مردم رواج پيدا مى كند.

6. ساختمانها را محكم مى سازند (از بتون و آهن و سنگ ساخته مى شود).

7. دين را به دنيا مى فروشند (يعنى براى دست يافتن به دنيا و نعمتهاى زودگذر آن از ارتكاب هيچ گناهى باك ندارند).

8. نابخرادان و مردم كم عقل را بر كارها مى گمارند.

ادامه نوشته

توصیف شمایل حضرت حجت(ع) بوسیله امیر المومنین(ع)

عمر بن الخطاب از حضرت اميرالمؤ منين سلام اللّه عليه سؤ ال مى كند:

نام حضرت مهدى چيست ؟ امام فرمودند: اما اسمش را نمى گويم، زيرا حبيبم رسول خدا از من عهد گرفته است كه تا ظهورش نامش را نگويم . عرض كرد: اوصافش را براى من بيان كن . آقا فرمودند: او جوانى است متوسط القامه، خوشرو و خوش موى كه موهايش بر شانه اش ريخته است و نور صورتش بر سياهى محاسن و سر مبارك آن حضرت احاطه نموده است . پدرم به قربان فرزند با شخصيت ترين كنيزان باد. 

اثبات الهداه،ج7،ص414

 

وصف سالهای پیش از قیام حضرت حجت(ع) توسط امیرالمومنین (ع)

اصبغ بن نباته مى گويد: از حضرت اميرالمؤ منين عليه السّلام شنيدم كه مى فرمودند:

قبل از قيام قائم سالهاى پر از خدعه اى است . در اين سالها (پيش از قيام) راستگويان به نام دروغگو معرفى مى شوند و دروغگويان به عنوان راستگو. در اين سالها ((ماحل))تقرب پيدا مى كند و ((رويبضه)) سخن مى گويد. اصبغ مى گويد: عرض كردم ((ماحل))و ((رويبضه)) چيست ؟ فرمودند: مگر قرآن را نخوانده اى كه مى فرمايد:((و هو شديد المحال)) ؟ قال يريد المكر - فرمودند: منظور از ((ماحل)) آدم مكارى است كه به وسيله مكر زياد مردم را به خود متوجه مى كند.

و اما معنى ((رويبضه)). اگر چه در اين حديث پاسخ معناى آن افتاده ولى در جاى ديگر از رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله نقل شده است كه ((الرويبضة الرجل التافه ينطق فى امر العامة)) يعنى مرد حقير و بى شخصيتى كه در امر عامه مردم دخالت مى كند و سخن مى گويد.

 

غیبت نعمانی،ص278

مقام حزب‌الله: دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند ایران را نادیده بگیرد

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تاکید کرد که ایران بعد از توافق هسته‌ای به قدرتی در منطقه و جهان تبدیل شده که هیچ قدرتی دیگر نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.
خبرگزاری فارس: مقام حزب‌الله: دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند ایران را نادیده بگیرد
 

«سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به توافق هسته‌ای بین ایران و 5+1 گفت: بعد از این توافق، ایران خود را در معادلات (سیاسی) و منطقه تثبیت کرده و به سطحی رسید که هیچ قدرتی در منطقه یا جهان نمی‌تواند آن را پشت سر بگذارد.

به گزارش وبگاه خبری «النشره» صفی الدین در مراسم ختمی در شهرک «قبریخا جنوبی» با بیان اینکه منطقه فرا روی مرحله تغییر و تحول قرار دارد که در آن موازین قدرت دستخوش تحول خواهند شد،‌ افزود: ما در رویارویی با هجمه تکفیری آمریکایی به مرحله پیشرفته‌ای رسیدیم.

وی هدف اصلی هجمه‌ آمریکایی تکفیری در منطقه خاورمیانه را تجزیه و فروپاشی توان امت اسلامی خواند و افزود: آمریکا در این رویارویی شکست خواهد خورد و نشانه‌های ضعف آن نیز روشن شده است.

کرامات امام باقر علیه السلام

 امام باقر علیه السلام
 کرامات امام باقر علیه السلام


ناگهان دیدم درخت خرما، سرسبز و پربار شد و خود را در مقابل امام علیه السلام خم كرد تا ما به راحتى میوه آن را بر چینیم.

حُبابه والبیّه یكى از زن هاى مؤ منه اى بود، كه در زمان حضرت رسول صلى الله علیه و آله همیشه به حضور آن حضرت شرفیاب مى شد و كسب فیض مى نمود. همچنین در زمان امام محمّد باقر علیه السلام نیز چند مرتبه به محضر مبارك آن حضرت شرفیاب گردیده است .



این زن مؤ منه ، پس از گذشت مدّت ها، روزی خدمت امام باقر علیه السلام وارد شد، حضرت به او فرمود: اى حُبابه! مدّتى است كه نزد ما نیامده اى ؟

حُبابه اظهار داشت : اى سرورم! كُهولت سنّ و ضعف جسم و سفیدى موى سرم و نیز غم و اندوهى كه دارم، مرا از زیارت شما باز داشته است .

حضرت به حُبابه فرمود: جلو بیا.

وقتى حُبابه نزدیك امام محمّد باقر علیه السلام آمد،حضرت دست مبارك خود را روى سر حبابه نهاد و دعائى را زمزمه نمود، كه ناگاه گیسوان حُبابه سیاه و چهره اش شاداب و جوان گشت .

حبابه شادمان گردید و حضرت نیز تبسّمى كرد و خوشحال شد.(1)

ادامه نوشته